El Camino de Santiago

Az úton - A Caminom 24 napja

Előzmények

Beszélgetés a Bakancsommal

Ültem az ágyamon és dög meleg volt a szobámban. Előttem a hátizsákom és legjobb barátom, a Bakancsom. Az a Bakancs, ami a San Mamede-i tehénkergetős história után lett az enyém, gondosan a lábamra választva, és közel egy évig a Hegyünkön elválaszthatatlan társam lett. El kellett neki is meséljem, hogy hol is kezdődött minden, tudnia kellett, mire vállalkozunk.

Valamikor 2004 tavaszán elolvastam Sherley McClain Caminoját, benne csodálatos lélek-felfedezésével, majd egy magyar utazó gondolatait Pamplonától Santiagoig, míg végül a végállomást, a Santiago de Compostella-i katedrálist is láthattam a saját szememmel, láthattam a sugárzó boldogságot az emberek arcán, amint ott állnak a téren a templom előtt és elkezdődik valami az életükben az útjuk végén.

Csak arra tudtam gondolni, akárhányszor arra jártam, hogy ezt milyen jó lenne egyszer nekem is átélni, úgy állni a főtéren, hogy már benne van az én lábamban is az a közel nyolcszáz kilométer. Akkor, tavasszal még úgy festett a dolog, hogy mindez csak álom marad, 2005 júniusában viszont már a repülőjegy is a kezemben volt. 

Te és én! Kedves Bakancs, ugye vigyázol rám az út során? Hogy miért akarom megtenni ezt az utat? Kíváncsi vagyok milyen érzés megérkezni Santiago de Compostellába nyolcszáz kilométer után, érdekel, hogy mit tud mutatni nekem az út? Mit szán nekem? Kíváncsi vagyok azokra a zarándok társakra, akik velünk együtt vágnak neki a Caminónak. Őket vajon mi vezérli?

Tele voltam bizsergéssel. Tudtam, hogy életem egy fontos állomásához érkeztem. A jövőn méláztam: miután megteszem Szent Jakab szeretet- útját, fogalmam sem volt, honnan, merre, hová, meddig vezet az utam; de talán fölösleges is volt töprengeni. Majd csak lesz valahogy! Ami bennem volt, az a nagybetűs Várakozás. Várakozás a repülő indulásáig. Azt kívántam, hogy legyen ez egy elvárás nélküli út az ismeretlen ismerősbe! Ha nincs elvárás, nincs csalódás!




Megjegyzések